Avtalevilkår

Vi leverer strøm til deg etter bransjens standardavtale som er utarbeidet i samarbeid med Forbrukertilsynet og Energi Norge og gjelder fra 1. januar 2017. Her finner du standardavtalen

Våre vilkår:

1. Bestilling

Ved bestilling gir du Notodden Energi fullmakt til å:

  • Sende melding om bytte av strømleverandør til Elhub (nasjonal database for det norske strømmarkedet).
  • Innhente nødvendige opplysninger for å gjennomføre leverandørbytte.
  • Innhente måleverdier fra Elhub.

De fleste anlegg leses av automatisk. Dersom strømanlegget ikke leses av automatisk, trenger vi dagens måleravlesing.

Bytte av strømleverandør gjennomføres ca. 2-4 dager etter at Notodden Energi har mottatt deres bestilling. Dette forutsetter at korrekte data er oppgitt fra kunde. For eksisterende kunder som kun ønsker å endre avtale, vil endring utføres fra bestillingsdato.

2. Leveransen 

Disse vilkår er forbeholdt privatkunder og gjelder alle våre strømavtaler i privatmarkedet.

  • Notodden Energi kan innhente kredittvurdering av deg som strømkunde i forbindelse med avtaleinngåelsen, og står fritt til å inngå en avtale eller ikke.
  • Det tas forbehold om endringer av gjeldende eller nye offentlige avgifter.
  • Alle våre priser er inkludert merverdiavgift.
  • Vi har ingen bindingstid på våre private strømavtaler.
  • Ved flytting til ny adresse skal kunden melde dette til Notodden Energi senest 3 virkedager før flytting.
  • Så lenge vi har avtale med din nettleverandør sørger vi for at kunden for alt på en faktura.

3. Betalingsvilkår

  • Du får faktura etterskuddsvis hver måned etter faktisk forbruk. Om måleravlesning mangler, får du faktura etter forventet forbruk.
  • Betalingsfrist er 14 dager etter fakturadato.
  • Notodden Energi har ingen fakturagebyr uansett betalingsmåte.
  • Har du beløp til gode ved avslutning av ditt kundeforhold utbetales beløp som overstiger kr 10,-.
  • Ved ubetalte fakturaer bruker Notodden Energi Kredinor for oppfølging.

4. Andre vilkår

  • Angrefrist. Privatpersoner kan ombestemme seg innen 14 dager. Du kan enten benytte angreskjema eller sende oss en e-post. Du er selv ansvarlig for å bestille strøm fra annen leverandør. Du vil bli kun fakturert for perioden vi har levert strøm til deg.
  • GDPR. Notodden Energi behandler alle personopplysninger i henhold til gjeldene regler i personopplysningsloven.
  • Ifølge personvernloven trenger vi samtykke for å informere deg om nye produkter og tjenester i ulike kanaler. Dette gjør du på Min Side. Du kan til enhver tid endre ditt samtykke. Vi holder deg oppdatert om alt som berører ditt kundeforhold, uavhengig av samtykke.

Angrerett

Etter bestilling har du rett til å gå fra avtalen innen 14 dager uten å grunngi årsak for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter inngåelse av avtalen. 

Om avtalen allerede er iverksatt faktureres kun det faktiske forbruk i perioden. 

For å benytte en angrerett må du gi oss beskjed. Du kan bruke angreskjema, kontakte oss per telefon eller sende oss en e-post. Det er viktig at du gir tydelig beskjed om at du ønsker å tre ut av avtalen. 

Notodden Energi AS
Postboks 103
3671 Notodden

E-post: strom@notodden-energi.no 
Tlf. 35 02 50 50  

Kopirett © Notodden Energi Holding 2021 - Personvern - Utviklet av Akari